Unikátní benefit pro zaměstnance nabízí nově společnost Edwards, která je předním vývojářem a výrobcem vakuových zařízení. Rozhodla se představit nový program, který podporuje rodiče s dětmi, zejména matky na mateřské dovolené. Klade důraz na práci z domova, a umožňuje tak vytíženým rodičům více se věnovat svým potomkům.
„Snažíme se našim zaměstnancům co nejvíce vyjít vstříc a takzvaný home office je jedním z benefitů, které chceme nabízet,“ říká Martin Tomčala, odborník na lidské zdroje v Edwards. Společnost tak chce pokračovat v odpovědném přístupu ke svým zaměstnancům. V loňském průzkumu Jobs.cz vyšlo najevo, že o práci z domova alespoň některý den v týdnu stojí 31 % lidí. „Je to výhodné řešení jak pro zaměstnance, tak pro nás,“ vysvětluje Pavel Šustek, Country Leader společnosti Edwards v České republice. Hlavní výhody vidí v tom, že v případě mateřských dovolených není potřeba zaškolovat nové pracovníky a lze využít kapacitu těch stávajících, i když na zkrácený úvazek.
Stejný názor má i Tomčala. „Je jednodušší se vrátit po mateřské do ostrého provozu, pokud se, byť ne tak intenzivně, stále věnujete své práci.“ Právě kvůli rychlému vývoji v technologiích tak může být práce z domova tím nejdůležitějším způsobem, jak udržet krok.
Někteří psychologové tvrdí, že práce z domova není pro všechny. V prostředí, které máme spojené s odpočinkem, se ne každý dokáže do práce přinutit. „Lidé si u nás podobných výhod váží a my jim naprosto důvěřujeme,“ uzavírá Tomčala.
O společnosti Edwards Vacuum
Edwards Vacuum je globálním lídrem v oblasti dodávání komplexních řešení pro výrobce polovodičů, plochých obrazovek, LED a solárních článků a také nejvýznamnější výrobce vakuových technologií pro strojírenství, farmaceutický, chemický, sklářský a potravinářský průmysl, metalurgii a nejrůznější aplikace ve vědě a výzkumu. Celosvětově zaměstnává ve výzkumu, vývoji, konstrukci, výrobě a podpůrných funkcích okolo 3000 vysoce kvalifikovaných pracovníků, kteří tvoří high-tech řešení pro získání vakua. Nabízí velmi široký sortiment výrobků, které jsou nabízeny zákazníkům prostřednictvím vlastní mezinárodní prodejní a servisní sítě.