Autor projektu hodnocení firemních médií - soutěže Firemní médium roku, předchozí zkušenosti v oblasti médií získal jako redaktor deníků Lidové noviny a Mladá fronta Dnes.
Vaše agentura spolu se společností Goodcom vyhlašuje soutěž o cenu Firemní
médium roku. Co je jejím cílem?
Soutěž spočívá v hodnocení firemních časopisů a novin, externích a interních - to znamená, že hodnotíme časopisy, které jsou distribuovány ve společnosti a slouží především jako komunikační nástroj uvnitř společnosti, a také marketingově zaměřená média, která mají za cíl informovat a oslovit klienty a obchodní partnery.
Jak vznikla myšlenka na realizaci takového projektu?
Inspirovala mě podobná soutěž, která se už od roku 1949 každoročně koná ve Velké Británii, které se účastní několik tisíc titulů. Vzhledem k tomu, že produkce takových médií u nás je omezená rozměry trhu, jedná se v případě české obdoby této soutěže řádově o desítky soutěžících. Britská soutěž se jmenuje Communicators in Business Awards. Získání ocenění v soutěži je prestižní záležitost, účastníkům dobře poslouží jako nástroj k porovnání s ostatními společnostmi.
V letošním roce se bude konat již pátý ročník této soutěže. Bude se nějak lišit oproti předchozím ročníkům?
Posilujeme hodnocení výtvarné stránky médií. Od loňského roku se na hodnocení podílí také Typo Design Club, který v soutěži zastupuje grafik a pedagog Vysoké školy umělecko průmyslové Lubomír Drtina.
Kdy se soutěž vyhlašuje a jak probíhá?
Soutěž už byla vyhlášena. Do konce března se přijímáme přihlášky (na www.hr-server.cz) je umístěn odkaz, přes který je možné se do soutěže
přihlásit). Soutěží se v kategoriích: firemní magazín, firemní noviny, audiovizuální prezentace, intranet, webové stránky, firemní brožura a časopis neziskových organizací a veřejné správy. Na přelomu května a června bude vyhlášení výsledků.
Jaká jsou kritéria hodnocení?
Hodnotí se obsah, jeho komunikativnost, plnost, důvěryhodnost a struktura. Pro toto hodnocení bychom rádi získali partnery z řad personalistů jako součást poroty, aby se k obsahu vyjádřili z pozice odborníků na zacházení s lidskými zdroji. Mezi další kritéria hodnocení patří jazyková úroveň, grafický design, typografie a ilustrace. Na hodnocení grafické stránky se bude podílet již zmíněný Typo Design Club.
Mají společnosti v Česku zájem účastnit se soutěže?
Počet přihlášených se od prvního roku konání soustavně zvyšuje. Největší podíl mají už od začátku velké společnosti, například z oblasti telekomunikací. Zájem o tuto soutěž ale mají i zástupci veřejné správy. Pro poslední jmenované jsme letos rozšířili soutěž o kategorii, která je věnována právě veřejné správě.
Děkuji za rozhovor.
Hugo Lindaur