Novým vedoucím zahraniční kanceláře v Rize pro oblast Pobaltí se stal Jiří Reil, pobočku v Almaty nově řídí Petr Jurčík a zastoupení v Bombaji Tomáš Rousek.
Jiří Rejl (61 let) se v oblasti zahraničního obchodu pohybuje již od roku 1976. Jeho specializací byl export zemědělských strojů do východní a jižní Evropy. V 90. letech zastupoval společnost Motokov v Albánii. V agentuře CzechTrade působí od roku 2008. Nejprve se zabýval podporou exportu českého leteckého, železničního a elektrotechnického průmyslu a v srpnu 2015 se stal vedoucím zahraniční kanceláře pro Pobaltí se sídlem v Rize. Vystudoval zahraniční obchod na Vysoké škole ekonomické. Hovoří plynně rusky a anglicky. Zajímá se o historii, literaturu, aktivně hraje golf a se svojí rodinou se věnuje chalupaření.
Petr Jurčík (28 let) začínal jako konzultant a zástupce českých a slovenských firem na Ukrajině. Do agentury CzechTrade nastoupil na pozici konzultanta v oddělení elektra, ICT a dopravních a manipulačních zařízení v listopadu 2014. Od srpna 2015 je vedoucím zahraniční kanceláře v Almaty. Petr Jurčík je absolventem dopravní fakulty Univerzity Pardubice, mluví plynně rusky a anglicky a domluví se také německy, ukrajinsky a rumunsky. Mezi jeho koníčky patří dopravní technika a cestování do turisticky méně známých destinací.
Také Tomáš Rousek (48 let) zasvětil kariéru mezinárodnímu obchodu. Působil převážně v oblasti energetiky, nakládání s odpady a stavebnictví. V letech 2008–2011 byl ředitelem dceřiné společnosti výrobce elektrotechnických materiálů Kopos Kolín v Etiopii. V agentuře CzechTrade působil jako manažer projektu koordinace českých firem v projektech financovaných Světovou bankou již v letech 2006–2008. Od léta letošního roku vede kancelář agentury v indické Bombaji. Tomáš Rousek vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy. Kromě angličtiny se domluví také amharsky. Ve volných chvílích se věnuje sportu, psaní a studiu hindštiny.
O agentuře CzechTrade
CzechTrade je agentura na podporu exportu, podřízená Ministerstvu průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb či se stát členy prestižního Exportního klubu a využít tak dalších exkluzivních benefitů.
Zdroj: Tisková zpráva společnosti CzechTrade